Margot Rozendaal – DPG Media

Margot Rozendaal werkt sinds 2015 bij DPG Media. Ze is Als director of data en customer analytics binnen marketing verantwoordelijk voor alle rapportages, analyses, voorspelmodellen en onderzoeken rondom klantgedrag en klantbehoefte.  Margot heeft een achtergrond in de taalwetenschap, wat mooi aansluit op de case die zij heeft ingediend.

 

 

 

 

Tell me what you read…
Wat je leest laat zien wie je bent en vooral wat je interesseert. Van dat gegeven heeft DPG Media slim gebruik gemaakt door het leesgedrag van bezoekers op haar grote nieuwsplatforms (o.a. AD, de Volkskrant) te segmenteren in tien groepen die allemaal een bepaalde nieuwsvoorkeur representeren. Deze segmenten worden breed ingezet in de marketingbenadering: van gesegmenteerde conversiebanners tot stimuleringse-mails die aansluiten bij de leesinteresse van de ontvangers. Over de gehele breedte zien we dat communicatie die aangepast is aan het segment van de klant leidt tot meer doorkliks. Bovendien sluit de communicatie op deze manier beter aan bij de behoefte van de klant.

Andere sessies

Geen aankomendesessies voor vandaag