Genomineerden Customer Data Award 2014 zijn bekend

Datum: 24 juli 2014

Genomineerden Customer Data Award 2014 zijn bekend

Op 18 november aanstaande wordt voor de derde maal de Customer Data Award uitgereikt aan de organisatie die op innovatieve wijze het management van data inzet om de dialoog met de klant te optimaliseren of verbeteren. Na uitvoerig beraad heeft de DDMA Commissie Klantdata & Dialoog zeven organisaties genomineerd die doorgaan naar de jurydag op 29 oktober aanstaande, waar ze zullen worden beoordeeld door de vakjury. De genomineerden:

  • Robeco
  • Nutricia
  • MoneYou
  • Nationale Nederlanden
  • Goede Doelen Loterij
  • Ziggo

Criteria voor de winst
Volgens Holger Wandt, voorzitter van de DDMA Commissie Klantdata & Dialoog, zijn de inzendingen voor de Customer Data Award 2014 wederom van zeer hoog niveau: ?Organisaties positioneren het management van klantgegevens steeds prominenter in hun doelstellingen. De kernvraag hierbij is hoe bedrijven hun klantdata inzetten om de interactie en de dialoog met hun klanten te optimaliseren. Ook dit jaar kon de commissie Klantdata & Dialoog weer een aantal gerenommeerde organisaties nomineren, waarbij met name datakwaliteit, segmentatie, analyse, integratie en governance in verschillende gradaties een opvallende rol spelen.?

Uitreiking tijdens Data en Dialoog in de praktijk
De Customer Data Award wordt dinsdag 18 november aanstaande uitgereikt en is de feestelijke afsluiting van ?Data en Dialoog in de praktijk?. Op dit congres maken de bezoekers kennis met alle relevante aspecten van het managen van klantgegevens in strategisch en operationele context. Tijdens ?Data en Dialoog in de praktijk’ zullen de genomineerden hun cases presenteren aan de circa 200 bezoekers.