Jury

De onafhankelijke jury van de Customer Data Award 2020 bestaat uit onderstaande personen:

Kees Groenewoud (juryvoorzitter)

Directeur | Cmotions
Sinds 1987 als consultant, manager en ondernemer werkzaam op het snijvlak van marketing, innovatie en ICT. Begonnen als marketing consultant bij Akzo Systems (het latere Akzo Information Services). Vanaf 1989 tot 1996 sales manager bij en medeoprichter van Livingstones, indertijd een van de marktleiders op het terrein van wat we nu CRM-systemen noemen. Vanaf 1996 tot 2000 senior consultant bij Twijnstra Gudde. Na een jaar in de reclame werkzaam geweest te zijn, in 2001 overgestapt naar Omnidata, een van de voorlopers van het huidige Cendris, om daar vorm te geven aan de data consultancy activiteiten. Kees Groenewoud was tot juli 2011 director van Cendris Business Consulting, een business unit binnen Cendris die zich bezig houdt met advies en uitvoering van multi channel campagne management voor uiteenlopende opdrachtgevers. Thans is Kees Groenewoud directeur van Cmotions.

Marcel van der Marck

Business Development & Account Director Benelux Nordics | Thunderhead
Marcel is sinds 1996 als consultant, manager en ondernemer werkzaam op het snijvlak van sales, marketing, innovatie en ICT. Marcel heeft gedurende zijn loopbaan veel ervaring opgedaan met advanced analytics, omni-channel campagne management, real-time marketing en de impact hiervan op de klantbeleving. Voordat hij naar Thunderhead ging was hij Managing Director bij Crystalloids, een consultancy adviesburo. Daarvoor Sales Manager Customer Intelligence & Performance Management bij SAS en Director European Sales Engineers bij SPSS, waar hij succesvol (internationale) teams heeft gebouwd die zich toelegden op Sales- en Marketing Excellence. Marcel studeerde Technische Innovatieve Wetenschappen aan de Technische Universiteit van Eindhoven.

Ewout Vis

Manager Marketing Intelligence & Big Data | Sanoma Media Netherlands
Ruim 15 jaar actief binnen het Marketing en Sales domein op het terrein van Big Data, Marketing Intelligence en (online) marketing. Na zijn studie Econometrie heeft hij de eerste jaren van zijn carrière zelf hands-on ervaring opgedaan als database marketeer, analist en marketeer. Hij is nu ruim tien jaar in diverse management rollen actief. Ewout heeft zijn ervaring opgedaan binnen de financiële dienstverlening (Nationale-Nederlanden en ING) en de media business. Hij is sinds 2012 werkzaam bij Sanoma en is verantwoordelijk voor de afdeling Consumer & Marketing Intelligence. Daarnaast is hij eindverantwoordelijk voor het Big Data programma van Sanoma op het gebied van BtC. In 2015 won hij samen met zijn team de DDMA Customer Data award. De award was een waardering voor de succesvolle wijze waarop Sanoma klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content en marketing te personaliseren.

Ceesjan de Vos

Chief Marketing Officer | Vakmedianet
Uitgever Vakmedianet (350 medewerkers) is in 4 jaar tijd uitgegroeid tot marktleider in meerdere B2B media segmenten, onder meer door een aantal overnames. Ceesjan ontwikkelde bij Vakmedianet vanaf 2013 onder meer de infrastructuur waarin alle voor marketing relevante data efficiënt wordt gestroomlijnd om de vernieuwende content-data strategie van Vakmedianet mogelijk te maken. Vakmedianet heeft zich ten doel gesteld haar kennisintensieve (niche)doelgroepen op relevante momenten specifieke content en oplossingen te bieden. Door te ‘luisteren’ naar het lees- en koopgedrag van klanten en prospects, en die data in te zetten om de customer journey van een klant zo optimaal mogelijk te begeleiden met content van Vakmedianet en adverteerders. Daarnaast begeleidt hij de business transformatie die hiervoor in alle disciplines nodig is. Voorheen was hij werkzaam als marketing manager en in andere marketingfuncties bij Wolters Kluwer.

Marion Massop

Manager Data Intelligence | KNVB
Marion Massop is verantwoordelijk voor data intelligence binnen de KNVB. Deze afdeling levert inzichten in de wensen, drijfveren en behoeften van voetballiefhebbers om de organisatie te helpen deze liefhebbers een leven lang van voetbal te laten genieten. DI gebruikt hiervoor zowel online als offline data binnen de KNVB en dochterondernemingen. DI probeert antwoorden te vinden op vragen als: Hoe kunnen we het voetbal aantrekkelijker maken voor bepaalde doelgroepen? Op welk segment moeten we ons focussen in onze groeistrategie? Hoe kunnen we gerichter naar de verschillende doelgroepen communiceren? Daarnaast is DI verantwoordelijk voor het benutten van de commerciële kansen op basis van data.

Harm Olde

Director Customer Interaction | KPN
Vanaf de start van zijn carrière, zo’n 27 jaar geleden, heeft Harm gewerkt binnen het vakgebied Data Driven Marketing. In zijn eerste functies heeft hij het vak geleerd als Product Manager, DM Manager en Marketing analist. Daarna heeft Harm diverse rollen gehad als Consultant, Business Development Manager en People Manager binnen bedrijven als PostNL, Publicis, Ordina (Clockwork), Acxiom en KPN. Momenteel is Harm verantwoordelijk voor het zo effectief mogelijk organiseren en executeren van de BTL Customer Interaction (CI) van KPN. Zijn ambitie is om de multidisciplinaire CI teams succesvol te maken binnen een enthousiast werkklimaat. Daarvoor zet Harm vooral Agile en Lean management methodieken in, die in zijn ogen veel ruimte bieden aan de mens en de kwaliteit van samenwerking binnen de teams. KPN heeft de ambitie om haar klanten optimaal te begeleiden binnen de Customer Journeys (Real-time en Digital first) met als doel een zo hoog mogelijke NPS, waarbij de klantwaarde voor KPN wordt geoptimaliseerd.