DDMA Customer Data Award 2021

Jury

Arnold van het Nederend

Director Customer InteractionKPNArnold heeft een achtergrond in marketing (VU) en 15 jaar ervaring in het toepassen van data. Gestart als data analist bij KPN leerde hij om voorspelmodellen succesvol in te zetten. Na zijn overstap naar XS4ALL bouwde hij vanaf de grond een gecentraliseerde Data & Analytics afdeling op. Met zijn team stimuleerde hij een data-gedreven cultuur waarin marketeers achter de customer journey knoppen zitten. Als manager Data & Analytics is hij verantwoordelijk voor het data platform, reporting, analyses, modellen en marketing automation. Per 1 april vervolgt Arnold zijn carrière als Director of Customer Interaction bij KPN CRM & Analytics

Ceesjan de Vos

Marketing en Sales Manager Ternair Marketing CloudCeesjan heeft ruime ervaring in het bedenken en implementeren van digitale en datagedreven innovaties om middelgrote organisaties te helpen transformeren en groeien. Niet alleen in technologie, maar als complete transitie. Hij gelooft in een pragmatische aanpak gericht op resultaat. Inmiddels is hij actief aan bureauzijde bij Ternair, dat organisaties helpt bij het selecteren en koppelen van hun vele klantdata in verschillende bronnen. En deze vervolgens effectief inzet om met personalisatie het verschil te maken. De jaren daarvoor heeft Ceesjan bij B2B mediaorganisatie Vakmedianet op pragmatische wijze de strategie, middelen en teams (om)gevormd, naar een aanpak waarbij klantdata echt het verschil is gaan maken in denken en handelen. Ceesjan opereert op het snijvlak van marketing(data), management, development, en new sales, waarbij denken in oplossingen en actie ondernemen uitgangspunt is. Hij was eerder actief in diverse specialistische rollen en als marketing manager bij multinational Wolters Kluwer.

Ewout Vis

Interim data & analytics managerEwout Vis Data & AnalyticsRuim 20 jaar ervaring in data, analytics en marketing. Na zijn studie Econometrie heeft hij de eerste jaren van zijn carrière zelf hands-on ervaring opgedaan in diverse data en marketing rollen. Hij is nu ruim 15 jaar in managementrollen actief. Ewout heeft zijn ervaring opgebouwd binnen de financiële dienstverlening (Nationale-Nederlanden, ING, ABN Amro) en de mediabranche (Sanoma, DPG). In 2015 won hij samen met zijn team bij Sanoma de DDMA Customer Data award. De award was een waardering voor de succesvolle wijze waarop Sanoma klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content en marketing te personaliseren. Sinds januari 2021 is Ewout voor zichzelf begonnen. Momenteel is hij bezig met een interim opdracht voor een grote Nederlandse bank. Vanuit zijn ervaring weet hij als geen ander een brug te slaan tussen de wereld van de dataspecialisten en die van commercie. Hij helpt organisaties datagedreven te maken, dataprojecten te realiseren en (Agile) teams succesvol te maken.

Emiel Begthel

ProgrammamanagerANWBRuim 20 jaar actief binnen het Marketing en Sales domein op het terrein van Digital, Personalisatie, Marketing en Change. Na zijn marketingstudie in Tilburg startte Emiel zijn carrière als marketing trainee bij de ING waar hij 13 jaar werkte o.a. als Internetmanager, Marketing Directeur Sparen, Beleggen, Verzekeren en Personal Banking. Daarnaast was hij 7 jaar lang de de opdrachtgever van het ING Opmaat Programma waarbij als resultaat in 6 kanalen gepersonaliseerd gewerkt werd. In 2014 is Emiel bij de ANWB gestart als Programmamanager Personalisatie en won met zijn team de DDMA Data Award 2020 met de case “Persoonlijke communiceren met 4,8 miljoen leden in 7 kanalen. De Award was een waardering voor de gerealiseerde change binnen de ANWB op het gebied van proposities, kanalen en randvoorwaarden zoals data, techniek en organisatie om zodoende leden op basis van data beter te kunnen helpen.

Kees Groenewoud (Juryvoorzitter)

DirecteurCmotionsSinds 1987 als consultant, manager en ondernemer werkzaam op het snijvlak van marketing, innovatie en ICT. Begonnen als marketing consultant bij Akzo Systems (het latere Akzo Information Services). Vanaf 1989 tot 1996 sales manager bij en medeoprichter van Livingstones, indertijd een van de marktleiders op het terrein van wat we nu CRM-systemen noemen. Vanaf 1996 tot 2000 senior consultant bij Twijnstra Gudde. Na een jaar in de reclame werkzaam geweest te zijn, in 2001 overgestapt naar Omnidata, een van de voorlopers van het huidige Cendris, om daar vorm te geven aan de data consultancy activiteiten. Kees Groenewoud was tot juli 2011 director van Cendris Business Consulting, een business unit binnen Cendris die zich bezig houdt met advies en uitvoering van multi channel campagne management voor uiteenlopende opdrachtgevers. Thans is Kees Groenewoud directeur van Cmotions.