DDMA

Customer Data Award 2022

Over de Customer Data Award

De Customer Data Award is een jaarlijkse prijs die door DDMA wordt uitgereikt. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op de award.

Dit jaar introduceren we een nieuwe prijscategorie: De Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Inzendingen kunnen dus ook bestaan uit projecten waarvan een organisatiebrede uitrol nog moet plaatsvinden.

De jury

Een vakjury die grotendeels bestaat uit eerdere winnaars toetst de cases op het gebied van data, decisions, engagement en de resultaten die het oplevert voor de klant en de organisatie. Op de Customer Data Award Night krijgen de drie genomineerden een podium om hun case te presenteren aan het publiek. De jury maakt tijdens het evenement de winnaars bekend.

Winnaars voorgaande jaren
Al sinds 2006 wordt deze Award uitgereikt aan organisaties die aantoonbaar laten zien dat ze hun data inzetten voor het verbeteren van de klantdialoog. De vakjury beoordeelde tot en met 2019 alle ingezonden cases op basis van analyse en segmentatie, datakwaliteit, data governance en data-integratie. Eerdere winnaars: HEMA (2021), ANWB (2020), KPN (2019), KNVB (2017), Vakmedianet (2016), Sanoma (2015), Nutricia (2014),
ING (2013), KLM (2012), Telegraaf Media Groep (2011), Wereld Natuur Fonds (2010), Truvo (2009), NDC (2008), Wij Special Media (2007), Nuon (2006).

Belangrijke data

15 september 2022
Deadline inzending cases

27 september 2022
Bekendmaking pre-nominaties aan de inzenders

4 oktober 2022
Online presentaties van pre-nominaties aan de jury tijdens een jurydag

5 oktober 2022
Bekendmaking definitieve genomineerden

1 november 2022
Jurydag live op DDMA-kantoor met presentaties van genomineerden aan de jury

1 december 2022
Bekendmaking van de winnaars van de Customer Data Award, Data Challenger Award en de publieksprijs

Jury Customer Data Award 2022

Arnold van het Nederend

Director Customer InteractionKPN

Ceesjan de Vos

Marketing en Sales Manager Ternair Marketing Cloud

Ewout Vis

Interim data & analytics managerEwout Vis Data & Analytics

Lisette Gouda

Lead Gepersonaliseerde MarketingANWB (Afdeling Customer Analytics)

Bas Karsemeijer

Head of Data & Analytics, HEMA

Arnold van het Nederend

Director Customer InteractionKPN

Ceesjan de Vos

Marketing en Sales Manager Ternair Marketing Cloud

Ewout Vis

Interim data & analytics managerEwout Vis Data & Analytics

Lisette Gouda

Lead Gepersonaliseerde MarketingANWB (Afdeling Customer Analytics)

Bas Karsemeijer

Head of Data & Analytics, HEMA

Arnold van het Nederend

Director Customer InteractionKPN

Ceesjan de Vos

Marketing en Sales Manager Ternair Marketing Cloud

Ewout Vis

Interim data & analytics managerEwout Vis Data & Analytics

Lisette Gouda

Lead Gepersonaliseerde MarketingANWB (Afdeling Customer Analytics)

Bas Karsemeijer

Head of Data & Analytics, HEMA

Contact

Voor vragen over het inzenden van een case voor de DDMA Dutch Customer Data Award 2022, kun je contact opnemen met DDMA:

E-mail: evenementen@ddma.nl
Telefoonnummer: 020 452 84 13